Každý kúsok nového Opel Grandland je navrhnutý a vyrobený v Nemecku a bol precízne skonštruovaný tak, aby zaujal vás aj všetkých okolo. Od dynamickej bočnej siluety až po moderný prvok prednej časti vozidla Opel Vizor, ktorý zahŕňa aj špičkové svetlomety IntelliLux® Pixel HD. Nový Opel Grandland bude vďaka svojmu dizajnu úplne neprehliadnuteľný.
Ambientné osvetlenie robí interiér ešte príjemnejším miestom, kde sa budete cítiť dobre - a úžasne nadväzuje na technológiu Edge-Light exteriéru. Prvky ako pixelová skrinka (na ochranu telefónu pri nabíjaní), prístrojová doska a panoramatické strešné okno sú brilantne orámované a zvýraznené. Môžete si vybrať z 8 rôznych farieb. Ambientné osvetlenie je súčasťou štandardnej výbavy Grandlandu GS. Posuvná strecha je súčasťou komfortného balíka GS.
Nemecké inžinierstvo je neprehliadnuteľné. Každý váš pokyn - brzdenie, zrýchlenie, riadenie - je odmenený príjemnou a pohotovou reakciou. Ak jazdíte elektricky, pocítite ešte väčší komfort pri nižších rýchlostiach a zlepšenú stabilitu pri vyšších rýchlostiach. To je vďaka technológii Frequential Selective Damping - najlepší kompromis medzi pohodlím a dynamikou.
Nové sedadlá vodiča a spolujazdca sú inšpirované ergonómiou cyklistických sedadiel a ponúkajú výnimočný komfort vďaka optimálnemu rozloženiu a podpore telesnej hmotnosti. Sedadlá GS sú navyše certifikované pečaťou AGR. Sedadlá sú vyrobené zo 100 % recyklovaných plastových fliaš. Grandland môže byť voliteľne vybavený sedadlami z nappa kože: majú ventiláciu sedadiel, 5 masážnych režimov a sú elektricky nastaviteľné.
Je to nielen jeden z najväčších batožinových priestorov vo svojej triede, ale aj jeden z najflexibilnejších. Bez sklápania sedadiel má obrovskú kapacitu 550 litrov vrátane nastaviteľnej podlahy. Keď sklopíte druhý rad sedadiel, kapacita sa strojnásobí na 1 645 litrov. Vďaka usporiadaniu zadných sedadiel 40:20:40 môžete priestor nakonfigurovať podľa toho, čo potrebujete prepraviť.
Po celom Grandlande je miesto na uloženie vecí - mimo očí, ale na dosah ruky. Začnime stredovou konzolou; GS je vybavený pixelovou skrinkou - uzavretou konzolou s podsvieteným skleneným prvkom - na cennosti a bezdrôtové nabíjanie chytrých telefónov. V zadnej časti sú dva držiaky nápojov v strednej lakťovej opierke, ktorá sa dá zložiť pre viac úložného priestoru. Medzi prednými sedadlami je priestranná chladiaca schránka s prostrednou výklopnou lakťovou opierkou - ideálna na nápoje a občerstvenie. Interiér celkovo ponúka viac než 35 litrov priestoru. Sedadlá GS sú navyše vybavené držiakmi na smartfóny, kam si pasažieri vzadu môžu bezpečne uložiť svoje zariadenia.
Automatický asistent rýchlosti, ktorý vidíte v tomto videu, je štandardom pre Grandland Edition a GS - rovnako ako mnoho ďalších užitočných asistenčných systémov. Ak upgradujete GS s voliteľným balíkom Tech, získate navyše funkcie ako čiastočne automatickú zmenu jazdného pruhu, ktorá deteguje, kedy je bezpečné zmeniť jazdný pruh - a dokonca za vás riadi. Voliteľná 360-stupňová kamera Intelli-Vision, veľmi užitočná pri auta tejto veľkosti, poskytuje živé snímky zo štyroch samostatných kamier, takže vidíte, čo sa deje za vami a vedľa vás. Pre výbavu Edition sú k dispozícii tiež upgrade balíky.
Základom originálnej prístrojovej dosky Pure Panel sú dva širokouhlé 10“ displeje združené do jedného prístroja. Plne digitálny a k vodičovi orientovaný kokpit zaručuje dokonale intuitívne ovládanie a vďaka nemu bolo možné eliminovať množstvo ovládačov.
Tieto svetlomety - štandardne vo výbave GS - úplne zmenia váš pohľad na nočnú jazdu. Skladajú sa z 50 000 jednotlivých pixelov, ktoré spolupracujú a poskytujú super jasné osvetlenie vozovky - bez ohľadu na protiidúcu premávku. Svetlomety IntelliLux HD LED® Pixel Light sú najlepšie vo svojej triede. Okrem toho sa vám bude páčiť animácia, ktorá vás privíta, keď vozidlo odomknete.
16-palcový dotykový farebný displej umožňuje množstvo funkcií vrátane integrovaného zobrazenia navigácie. Obsah mobilného telefónu je možné bezdrôtovo integrovať pomocou Apple CarPlay / Android Auto**, zatiaľ čo telefón sa tiež bezdrôtovo nabíja. Funkcie možno aktivovať aj hlasovými príkazmi. Displej je dostatočne veľký, aby mal spolujazdec svoj vlastný priestor na ovládanie. Vyššia výbava obsahuje tiež 10-palcový displej pre vodiča, ktorý zobrazuje informácie o jazde a navigácii priamo v zornom poli.
Vďaka veľkému dojazdu 523-582 km (podľa WLTP) môžete na diaľnici jazdiť viac ako dve a pol hodiny – doprajte si prestávku skôr než vaše auto! s výkonom 213 koní (156 kW) a okamžitým krútiacim momentom 345 Nm si jazdu rozhodne užijete. Batéria (s 8-ročnou/16 000 km zárukou) je navrhnutá tak, aby bola opraviteľná, recyklovateľná, znovupoužiteľná a vymeniteľná, čo znižuje celkové náklady aj dopad na životné prostredie.
Pri brzdení sa energia z pohybu vozidla premieňa späť do batérie, aby sa optimalizoval dojazd vášho vozidla. Môžete si vybrať medzi tromi režimami - nízky, stredný a vysoký - v závislosti od toho, koľko energie chcete rekuperovať. Ak zvolíte režim „vysoký“, pocítite okamžité spomalenie, akonáhle zložíte nohu z plynu – takmer nebudete musieť použiť brzdový pedál. v tomto režime sa získa maximálne množstvo energie.
Plánujete dlhú cestu? Pred odchodom si môžete pomocou nášho integrovaného plánovača trás vypočítať, kde budete musieť zastaviť. Akonáhle to urobíte, zaberie len 29 minút, aby ste nabrali z 20 % na 80 %. Alebo jednoducho dobijete - 10 minút nabíjania vám poskytne dojazd 100 km.
Pripojte svoje vozidlo k nabíjačke na konci pracovného dňa. Môže to byť cez verejnú nabíjaciu stanicu v blízkosti alebo cez wallbox u vás doma. Ráno bude plne nabitý a pripravený na jazdu. Nezabudnite: pomocou aplikácie MyOpel môžete na diaľku nastaviť teplotu v interiéri a sledovať stav nabíjania.
Pri nízkych rýchlostiach až do 30 km/h, či už v mestskom provoze, pri rannom rozbehu alebo parkovaní, zabezpečuje elektromotor super tichú jazdu bez lokálnych emisií. Pri vyšších rýchlostiach, ako je jazda po diaľnici, spolupracuje spaľovací motor a elektromotor na optimalizácii energie, alebo ide spaľovací motor sám. Trením o vozovku sa elektromotor priebežne dobíja, čo znamená, že jazdíte efektívnejšie, šetríte palivo a znižujete hluk a znečistenie ovzdušia.
Benzínový hybrid poháňa klasický spaľovací motor, ktorý je podporovaný elektromotorom. Táto technológia umožňuje čisto elektrickú jazdu aj elektrickú podporu spaľovacieho motora v závislosti od situácie. Lítium-iónová batéria ukladá energiu a dobíja sa pri spomaľovaní alebo brzdení počas jazdy. Nie je potrebný žiadny nabíjací kábel a nie je potrebné meniť vaše jazdné návyky. Hybrid tiež ponúka udržateľnú a efektívnu technológiu, najmä pre jazdy s častým zastavovaním a rozbiehaním – a ten skvelý pocit, keď jazdíte na elektrinu.
Pri hybride spolupracujú benzínový motor a elektromotor na optimalizácii spotreby paliva a výkonu. Vďaka elektrickej dvojspojkovej prevodovke zažijete plynulé radenie a vysoký jazdný komfort v každej situácii. Okamžité zrýchlenie elektromotora vám navyše prinesie maximálnu radosť z jazdy. Budete to milovať!